Det spørger virksomhederne om

Huller i fortovet, installation af gaskedel og parkeringsregler. Randers Kommunes Erhvervsservice får spørgsmål om mange forskellige emner. Se nogle af spørgsmålene her.

05. september 2016 - Oprettet af Christian Sloth Olesen

Randers Kommunes Erhvervsservice får dagligt spørgsmål fra virksomheder, der har brug for hjælp til at komme videre. Siden 2014, hvor Randers Kommune etablerede Erhvervsservice, har virksomheder haft én gratis indgang til hurtig og præcis hjælp. Og det benytter mange sig af.

Få svar på DIT spørgsmål: Kontakt Erhvervsservice

”Spørgsmålene spænder utroligt bredt. Vi får spørgsmål om stort set alt, og nogle gange kan vi svare med det samme. Andre gange er det noget mere kompliceret, og så undersøger vi det og vender tilbage med en plan for at komme videre,” siger Alex Weinreich fra Erhvervsservice, mens han bladrer gennem nogle af de spørgsmål, han har modtaget i løbet af 2016.

Hvilke regler gælder for udskiftning af en gammel gaskedel med en ny?

Hvordan får man nye affaldsstativer?

Hvilke regler gælder for private parkeringsselskaber?

Hvilke tilladelser skal man have for at bygge et nyt kontor i en eksisterende bygning?

Hvad er reglerne for at etablere et autoværksted?

Hvordan kommer man videre, hvis man gerne vil lave en restaurant?

Der er huller i fortovet foran min butik. Hvordan gør jeg kommunen opmærksom på det?

Hvad er reglerne for at etablere et kafferisteri?

Kan man få hjælp til en medarbejder, der har en døende mor?

Må jeg stille en container på vejen?

Randers Kommunes Erhvervsservice består i dag af fem medarbejdere, der hjælper virksomheder med at finde kvalificeret arbejdskraft, tvivlsspørgsmål fx i forbindelse med erhvervsprojekter og lign. Alex Weinreich har været en del af teamet siden begyndelsen.

LÆS OGSÅ: Virksomheder er glade for hans hjælp